دانلود تحقیق درمورد برق ساختمان

دانلود تحقیق درمورد برق ساختمان

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد برق ساختمان

با دانلود تحقیق در مورد برق ساختمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق برق ساختمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق برق ساختمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد برق ساختمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

مصرف بالاي انرژي در ساختمانهاي مسكوني يكي از عمدهترين مشكلات كشورهاي در حال توسعه است كه داراي اثرات اقتصادي و زيست محيطي ميباشد . مصرف انرژي در ايران بدليل شرايط اجتماعي و فرهنگي در حد بالايي ميباشد. طبق آمار موجود سالانه حدود 150000 تا 200000 واحد مسكوني جديد در سطح كشور ساخته ميشود. از آنجائيكه بخش ساختمان با مصرف بيش از 40 درصد كل انرژي توليد شده در كشور و صرف هزينهاي معادل 30 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت، بيشترين ميزان مصرف انرژي را به خود اختصاص داده است، لذا بهينهسازي مصرف انرژي در ساختمان تأثيرات مثبتي بر اقتصاد خانواده و نيز ملي خواهد داشت. بيشترين تلفات انرژي در واحدهاي مسكوني و آپارتماني مربوط به ديوارهاي خارجي ميباشد كه ميتوان با انجام راهكارهايي از اتلاف انرژي جلوگيري كرد. امروزه ساختمانهاي ساخته شده در كشورهاي پيشرفته از لحاظ مصرف انرژي درجهبندي ميشوند مثلاً در استراليا منازل را به منظور استفاده بهينه از انرژي توسط برنامه كامپيوتري ارزيابي ميكنند و اصطلاحاً به آنها ستاره اعطا ميشود. يعني به هر ميزاني كه يك ساختمان از لحاظ مصرف انرژي بهينه باشد به همان ميزان به آن ساختمان ستاره داده ميشود. در كشور ما نيز ميتوان با انتخاب ساختمان بهينه در راستاي بهرهوري انرژي قدم برداشت.

برق ساختمان

1. اتاقهاي نشيمن و اتاقهايي كه از آنها بيشتر استفاده ميشود در طرف جنوب ساختمان قرار گرفته باشد به اين ترتيب از نور طبيعي خورشيد استفاده كرده و در زمستان نيز بيشترين بهره را از گرماي خورشيد ببريد. 2. بهتر است اتاقهاي پذيرايي، ناهارخوري، خواب و نشيمن در طرف جنوب و بقيه جاها مانند آشپزخانه، سرويس بهداشتي. حمام، انباري و مانند آن در طرف شمال قرار گرفته باشد. 3. به منظور كاهش تلفات حرارتي، دودكشهاي موجود در ساختمان بسته شده باشند و به جاي بخاري از سيستم حرارت مركزي استفاده شده باشد. 4. مسير مستقيمي براي حركت هواي بيرون در ساختمان پيشبيني شده باشد كه در تابستان به خنك كردن ساختمان كمك كند. 5. اتاقهايي كه كاربرد همانند دارند در كنار هم قرار گرفته باشد. بويژه اتاقهايي كه كاربرد خاص دارند را از بقيه اتاقها جدا شده باشد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر