10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48185
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1452

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد باقلا

دانلود تحقیق درمورد باقلا

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد باقلا

با دانلود تحقیق در مورد باقلا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق باقلا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق باقلا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد باقلا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:120 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

اطلاعات اندكي در مورد كمي كردن واكنش مراحل مختلف نمو باقلا به دما و طول روز وجود دارد. اين مطالعه براي بررسي ويژگي هاي نموي چهار رقم باقلا (بركت، سرازيري، عراقي و گاوي) در 12 تاريخ كاشت طي سال هاي 1385- 1384 و در شرايط محيطي گرگان انجام شد. براي كمي كردن واكنش سرعت سبز شدن و سرعت گلدهي به دما و طول روز از توابع متعددي استفاده شد كه در بين آنها تابع دوتكه اي براي سرعت سبز شدن و توابع بتا- دوتكه اي (براي ارقام بركت، سرازيري و ‌عراقي) و بتا- نمايي منفي (براي رقم گاوي) براي سرعت گلدهي به عنوان مدل برتر انتخاب شدند. با استفاده از اين توابع دما هاي كاردينال (پايه، مطلوب و سقف) براي مرحله سبز شدن و گلدهي و طول روز بحراني (طول روزي كه در پايين تر از آن سرعت گلدهي شروع به كاهش مي‌كند) و ضريب حساسيت به طول روز (شيب معادله واكنش سرعت نمو به طول روز) براي مرحله گلدهي تعيين شدند.  برآورد دماهای کاردینال توسط تابع دوتکه ای براي سبز شدن نشان داد که دمای پایه از 1 تا 6/1 درجه سانتیگراد و دمای مطلوب از25  تا 9/28 درجه سانتیگراد برای ارقام مختلف باقلا در نوسان بود، اما دمای سقف برای همه ارقام، 35 درجه سانتیگراد برآورد گردید. در مرحله گلدهی مدل برتر برای ارقام بركت، سرازيري و عراقي  يعني مدل بتا- دو تكه‌اي دماي پايه گلدهي را مانند مدل برتر رقم گاوي (يعني مدل بتا ـ نمايي منفي) 1- درجه سانتيگراد برآورد كرد. دماي مطلوب براي گلدهي ارقام بركت، سرازيري و عراقي توسط مدل بتا ـ دو تكه‌اي به ترتيب 3/28، 7/27 و 6/20 درجه سانتيگراد و دماي مطلوب براي گلدهي رقم گاوي توسط مدل بتاـ نمايي منفي 6/24 درجه سانتيگراد برآورد گرديد. دماي سقف در اين مطالعه به علت فراواني اندك دماهاي بالاتر از 30 درجه سانتيگراد به طور ثابت 35 درجه سانتيگراد فرض شد. با بررسي واكنش ارقام به طول روز مشخص شد كه ارقام بركت، سرازيري،‌عراقي داراي واكنش از نوع روز بلند كيفي هستند كه در طول روز كمتر از 10 ساعت، سرعت پيشرفت  به سوی گلدهي در آنها صفر است. و رقم گاوي داراي واكنش از نوع روز بلند كمي مي‌باشد. طول روز بحراني براي ارقام بركت، سرازيري و عراقي به ترتيب 8/15، 1/16 و 5/14 ساعت توسط مدل بتا ـ دو تكه‌اي برآورد گرديد. و براي رقم گاوي توسط مدل بتا ـ نمايي منفي 3/15 ساعت برآورد شد. ضريب حساسيت به طول روز براي ارقام بركت، سرازيري و عراقي با مدل بتا ـ دو تكه‌اي به ترتيب 17/0-، 17/0- و20/0- و براي رقم گاوي با مدل بتا ـ‌ نمايي منفي، 56/0 برآورد گرديد. همچنين از نظر تعداد روز بيولوژيك براي سبز شدن تا گلدهي اختلاف معني‌داري بين ارقام باقلا مشاهده شد، به طوري که رقم عراقي با 1/32 روز بالاترين و ارقام بركت، سرازي و عراقي با 3/21 تا9/24 روز پايين‌ترين مقدار را داشتند. بيشترين روز بيولوژيك از گلدهي تا غلاف‌دهي   با 2/15 روز مربوط به رقم عراقي و كمترين آن با 5/9-7/7 روز مربوط به ارقام گاوي و سرازيري بود. تعداد روز بيولوژيك از غلاف‌دهي تا پر شدن دانه در ارقام مختلف بين 9/9 تا 1/15 روز متغير بود. بيشترين روز بيولوژيك از پر شدن دانه تا رسيدگي فيزيولوژيك با 7/23 تا 2/24 روز متعلق به ارقام بركت، سرازيري و عراقي و كمترين آن با 6/15 روز مربوط به رقم گاوي بود. تعداد روز بيولوژيك بين رسيدگي فيزيولوژيكي تا رسيدگي كامل گياه بين 9/5 تا 1/7 روز براي همه ارقام برآورد شد. از یافته‌های این تحقیق می‌توان در مدل‌های شبیه‌سازی باقلا استفاده نمود.

 

 


 

 

 

مقدمه و كليات

 




1- خصوصیات گیاه باقلا

   در زبان انگلیسی باقلا با اسامی مختلفی شناخته می‌شود. به انواع بذر ریز آن Tick bean و به انواع بذر متوسط آن Horse bean و به انواع بذر درشت آن Broad bean و معمولا به انواع مختلف آن Faba bean اطلاق می‌شود. منشاء احتمالی باقلا جنوب غربی آسیا گزارش شده است (مجنون حسيني، 1372). وجود 4/23درصد پروتئین در دانه خشک باقلا باعث شده است تا امروزه به عنوان یکی از حبوبات عمده در منطقه خاورميانه، افريقا، چين و حتي نقاطي از اروپا و استراليا در تغذيه انسان و دام توجه زيادي به آن شود (تورپين و همكاران، 2002). باقلا با سطح زير كشت 9/2 ميليون هكتار يكي از مهمترين بقولات دانه‌اي در دنيا به شمار مي‌رود (رييس و همكاران، 2000). سطح زير كشت باقلا در ايران حدود 30000 هكتار است كه عمده ترين مناطق توليد آن استان‌هاي گلستان، خوزستان، مازندران و گيلان به شمار مي‌روند (مجنون حسيني، 1372)، تقاضا براي اين گياه باتوجه به افزايش جمعيت دنیا و كاهش دسترسي به ساير منابع پروتئيني، رو به افزايش مي‌باشد (تورپين و همكاران، 2002).

    گياه باقلا با اثر تناوبي بسيار خوب خود باعث تقويت و حاصلخيزي شيميايي و بيولوژيكي خاك مي‌گردد و از اين لحاظ گياهي مناسب مي‌باشد. همچنين با توجه به اينكه عمده فصل رويشي آن در زمستان بوده، امكان استفاده از نزولات آسماني را خواهد داشت. اين گياه از ارزش غذايي بالايي برخوردار مي‌باشد و مي‌تواند با وارد شدن در جيره غذايي انسان، كمبود پروتئين حيواني را تا حدودي جبران نمايد. مضافاً اين كه خاصيت انبارداري مناسب اين محصول امكان صدور آن را به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس و بازارهاي خارجي فراهم مي‌سازد و در صورت عدم وجود بازار مناسب، امتياز در نگهداري آن به شمار مي‌رود. محصول باقلا به دو صورت تر و خشك برداشت می‌شود كه نوع و شرايط بازار، نحوه برداشت آن را مشخص مي‌نمايد (ميوه‌چي لنگرودي و همكاران، 1379).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر